Blog masih dalam Pembinaan. Segala Kesulitan amatlah dikesali.

Blog masih dalam Pembinaan. Segala Kesulitan amatlah dikesali.
under construction.

Pengikut Setia

..Denda Untuk PBSNT?

Sekadar Hiasan..Gambar Diatas tiada kena mengena dengan artikel
Pengadil Perlawanan Dikawal Oleh Pengawal Keselamatan.


Keputusan Jawatankuasa Tatatertib Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) yang dipengerusikan oleh Kamaruddin Abdullah di Wisma FAM, Kelana Jaya semalam.
PBSNT didenda RM5,000 masing-masing kerana penonton membaling mercun kepada pegawai perlawanan dan penonton memasuki padang. Manakala tuduhan ketiga kerana penonton masuk ke padang, meluru serta cuba memukul pengadil perlawanan yang menyebabkan mereka (PBSNT) didenda RM6,000 ketika aksi menentang Negeri Sembilan di Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah, Kuala Terengganu pada 3 Oktober lalu.

(eh! Biar Betul.. meluru serta cuba memukul pengadil perlawanan hanya didenda RM6,000. Drogba Dan Sir Alex Ferguson pernah dikenakan tindakan tatatertib oleh FIFA.)





Sumber Dibawah ni Di "copy paste" dari blog kelantanfamilychatroll.blogspot.com

Dakwaan:
1: Penonton membaling mercun kepada pegawai perlawanan ketika aksi menentang Negeri Sembilan di Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah, Kuala Terengganu pada 3 Oktober lalu.
Hukuman:
RM5000
2: Penonton memasuki padang ketika aksi menentang Negeri Sembilan di Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah, Kuala Terengganu pada 3 Oktober lalu.
Hukuman:
RM5000
3. Penonton masuk ke padang, MELURU serta CUBA MEMUKUL pengadil perlawananketika aksi menentang Negeri Sembilan di Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah, Kuala Terengganu pada 3 Oktober lalu.
Hukuman:
RM6000
Keputusan itu dibuat Jawatankua- sa Tatatertib Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) yang dipengerusikan oleh Kamaruddin Abdullah di Wisma FAM, Kelana Jaya semalam.

KAMARUDIN ABDULLAH:
"Di Terengganu, ia hanya melibat- kan penyokong di dalam stadium sahaja manakala di Kelantan ia turut melibatkan di luar stadium, malah kejadian di Kota Bharu merupakan kesalahan berulang”
"Jadi jika perkara sama berulang di Terengganu, hukuman yang lebih berat pasti akan dikenakan ke atas PBSNT,"
Kenyataan beliau ini dipetik dari kosmo online 30 Okt 2009

1 pembetulan:

ayub sharip said...

sebab ganu sesok dia ada minyok dan kerajaan BN..
kelate kayo dan kerajaan PAS.....

Post a Comment

..Awan Mendung Macam Nak Hujan, Guruh Berdentum Tempayan Dah lama kosong...